Képgaléria

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Eseménynaptár

november 2017
H K Sz Cs P Szo V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Felvételi körzetünk

Iskolánk felvételi körzete:
Úri község közigazgatási területe

Iskolánk felvételi körzete
a 2017/2018. tanévben

Fenntartható boldogság

Júniusban az utolsó, a tizedik boldogságórás témánk a Fenntartható boldogság volt, melyen azzal foglalkoztunk, miként tudjuk továbbvinni ezt a pozitív szemléletet a mindennapjainkban, az elkövetkezendő időkben.

Testmozgás – május

A májusi jó időben a testmozgás téma igen aktuális volt, így kint az udvaron is mozoghattunk. Bevezetésként sportok képeit mutattam a gyerekeknek, és szándékosan betettem kakukktojásként a számítógépezést, amit tudom, hogy sokan űznek, hogy előkerüljön a téma: a gépezés nem sport, illetve hogy sokkal jobb, ha sportolsz, mint ha gépezel!

Megbocsátás – április

Az áprilisi témánk bevezetéseként csoportokat alakítottunk számkártyák segítségével, aszerint, hogy melyik megemlített állatnak hány lába van. Keresztrejtvény segítségével megfejtették a csoportok a témánkat is: megbocsátás. Beszélgettünk arról, hogy mikor kell megbocsátani és kinek, kivel történt-e már ilyen, és meg tudott-e bocsátani az illetőnek.

Apró örömeink – március

A tavasz első hónapjának, márciusnak a boldogságóráján a téma az apró örömeink volt. A téma már nem volt ismeretlen az osztály számára, mivel a tavalyi videós boldogságóránkon is erről volt szó. Elsőként képekről kellett örömöket összegyűjteniük, majd megbeszéltük, kinek milyen apró öröme van az életben.

Megküzdés – február

A februári boldogságóránk témája a megküzdés volt. A téma bevezetéseként mindenki kihúzott egy kalapból egy cetlit, amin egy cselekvés neve állt (pl. tüsszögés, mosolygás, csuklás). Ezt a cselekvést mozgással, mutogatással bemutatva kellett megtalálniuk egymást, az ugyanazt a cselekvést végző gyereket. Ily módon kialakultak a csoportok is.

Céljaink – január

Az újévi, januári témánk felvezetéseként először csoportban társasjátékot játszottunk. Megbeszéltük, ki nyert, és hogy játék közben mindenkinek ugyanaz volt a célja: nyerni. Ezután kötetlenül beszélhettek a gyerekek a saját egyéni céljaikról.

Jó cselekedetek – december

A decemberi témánk bevezetéseként a karácsonyhoz kapcsolódva, betűrejtvényként kitalálták a gyerekek az advent szót. Megbeszéltük, hogy mit jelent ez a szó, hogy mire várakozunk, és hogy ki mit vár a legjobban.

Társas kapcsolatok – november

A novemberi témához előzetes gyűjtőmunkaként a gyerekeknek egy csecsemőkori, egy óvodáskori és egy már iskolás korban készült fényképet kellett hozniuk magukkal, amiket aztán fel is tettünk a táblára három nagy szívbe csoportosítva őket. Ez már eleve ráhangolta őket a következő témára, és be is vezettük azt, ami a Társas kapcsolatok volt.

Optimizmus – október

Az októberi aktuális témát csoportmunkában egy keresztrejtvénnyel vezettük be, aminek a megfejtése az optimista lett. Nehezen érthető, megfogható volt a gyerekek számára ez a fogalom, ezért megbeszéltük, milyen ember az ilyen, rokon értelmű szavakat kerestünk rá.

Hála – szeptember

A 2. osztályban az év eleji, szeptemberi első boldogságóra témánk a Hála gyakorlása volt. Bevezetésként beszélgettem a gyerekekkel, összegyűjtöttük emlékeinket a múlt évi videós boldogságóránkról, ami az Apró örömeinkről szólt.

Fenntartható boldogság

Gondolattérképet készítettünk a gyerekekkel közösen az elmúlt 9 hónap témaköreiről. Mindenki kiemelte a számára legkedvesebb témát, és néhány szóban el is mondta, hogy miért áll közel hozzá.

Testmozgás gyakorlása

A májusi jó idő beköszöntével egyre több időt tudunk a szabadban tölteni. Az iskola közelében található a "Falu kertje" elnevezésű ligetes, füves terület, ahol remek ügyességi versenyek, sportjátékok megrendezésére került sor.

Megbocsátás

A megbocsátás téma feldolgozásához a Recefice Állattanoda meséjét választottuk kerettörténetnek, amelyet drámapedagógiai módszerrel dolgoztunk fel. A gyerekek kiválasztottak egy-egy szereplőt, akinek a „bőrébe bújva” eljátszották a történetet. A szerepbe lépés nemcsak a mese megelevenítését tette lehetővé, hanem az állatok jellemvonásainak, tetteinek, megnyilvánulásainak elemzését is előkészített.

Apró örömök

Előzetes feladatként mindenki hozott egy olyan fényképet, mely egy boldog pillanatot örökít meg. A háttérben zene szólt.Az osztály tanulóinak neve szerepelt 1-1 lapon, ebből mindenki húzott, s pár percben egy általa kitalált örömöt szerzett a másiknak.

Megküzdés

Megoldás naplót készítettünk az előzőleg összegyűjtött problémákra. Mindenki egy megoldási stratégiát megosztott a társaival. Elmondta, hogy mit tanult ebből az esetből, és az osztálytársak is hozzászóltak, hogy számukra milyen tanulságokat tartalmazott a hallott történet, ők milyen megoldást találtak volna a konkrét problémára. A legjobb ötleteket a megoldások virágaiba írtuk be, amelyekből összeállítottuk az "eredményes megküzdés mezejét".

Célok kitűzése

Az osztállyal közös cél kitűzését határoztuk el. Egy olyan osztálykirándulást terveztünk, amelynek előkészületeiben mindenki részt vesz. Kiválasztottuk az úti célt, és kijelöltük, hogy kinek mi lesz a feladata. Meghatároztuk a határidőket is, hogy a vállalt feladatokat mikorra kell teljesíteni. Három-négy fős csoportok alakultak a program megtervezésére, az utazási lehetőségek felderítésére, a belépődíjak megtudakolására, a költségek kiszámítására.

Boldogító jó cselekedetek

November végén mindenki behozott az iskolába egy saját nevével felcímkézett befőttesüveget. Az adventi hetekben minden nap végén sorra vettük, hogy aznap ki milyen jó cselekedetet hajtott végre. Ha valaki figyelt a társára, észrevette, ha segítségre szorult, bármiben támogatta, segítette, akkor egy kanál lisztet kapott az üvegébe.

Társas kapcsolatok

A társas kapcsolatok témakörben a barátságról, az önismeretről esett szó. Minden gyerek elkészítette a névjegykártyáját, amelyen számba vette a saját jó tulajdonságait, és azokat is, amelyeken szívesen változtatna. Ezt követően mindenki névre szóló lapot tett ki az asztalára, és aztán körbe járva mindenki lapjára felírta, hogy őt miért kedveli.

Téma: Optimizmus

Szókártyákat segítségével három csoportra bontottuk az osztályt. Voltak pozitív, negatív és közömbösen gondolkodó csoportok. Álarcot készítettek csoportjuknak megfelelő arckifejezéssel.

Megoldottak a gyerekek egy rejtvényt, s megbeszéltük a megoldásként kapott optimizmus szó jelentését. Beszélgettünk arról, milyen a pesszimista gondolkodás, s mit jelent, ha valaki közömbös.

Téma: Hála

Az első boldogság téma a negyedik osztályban a háláról szólt. A gyerekek szépen megfogalmazták, kinek miért hálásak, mi jelent számukra jó érzést, amiért köszönettel tartoznak. Sorra vettük a családban, a baráti környezetben, az iskolában történteket, minden olyan eseményt, amely a szívükben a hála érzését keltette.

Az apró boldogságoktól többen eljutottak az élet teljességének szépségéig, amiről néhány tanuló verset is írt. Hálakuponokat készítettünk a ránk figyelőknek, nekünk segítőknek, hogy viszonozzuk a sok jót, amit kapunk, a hálanaplóban pedig értékelő pontokkal rögzítettük a boldogságot okozó eseményeket.

Téma: Fenntartható boldogság

10. és egyben utolsó boldogságóránk témája a fenntartható boldogság volt. Ennek keretében két feladattal is foglalkoztunk. Összegyűjtöttük azokat a tanácsokat, amelyek hozzásegítenek/hozzásegíthetnek bennünket ahhoz, hogy minél több boldog pillanatot élhessük meg életünkben. Emellett mindenki saját ízlése szerint dísztített ki egy figurát. Ez a figura őt ábrázolja egy boldog pillanatában. A figurákat összetűztük, és elhelyeztük a teremben. Ők szimbolizálják az osztályközösséget.

Téma: Egészséges életmód

Kilencedik boldogságóránk témája az egészséges életmód. A témát nem egy órán, hanem egész hónap folyamán dolgoztuk fel.

Két feladatot is igyekeztünk megvalósítani: interjúkészítés és kalandpark tervezés.

A kalandparkokat csoportmunkában terveztük meg. Több 4-5 fős csapat együtt, közös ötletek alapján tervezte, rajzolta meg áhított kalandparkját. Születtek egyszerűbb, bonyolultabb tervek is.

Téma: Megbocsátás

A 6. osztályosok nyolcadik boldogságórájának témája a megbocsátás volt. Ennek keretében azt a feladatot kapták a diákok, hogy egy-egy irodalmi hős nevében írjanak monológot arról, hogyan is sikerült megbocsátaniuk valakinek.
Születtek munkák Toldi Miklós, Nemecsek Ernő, Nyilas Misi nevében. A legérdekesebbeket feltöltöttük a Boldogságóra honlapjára is.

Horváth Violetta

Téma: Apró örömök

A 7. boldogságóránk az apró örömök élvezete témakörében zajlott, miszerint a pici dolgoknak is örülnünk kell ahhoz, hogy sikeresen megbirkózzunk mindennapi problémáinkkal, elégedettek legyünk önmagunkkal, életünkkel és boldog emberek legyünk.

Téma: Megküzdési stratégiák

A megküzdési stratégiák témakörén belül nemcsak a szivárvány elkészítésével foglalkozott az osztály, hanem az őket érintő, foglalkoztató aktuális problémákkal, azokra való megoldási lehetőségek keresésével is foglalkozott az osztály.

Téma: Célok, célkitűzések

December utolsó és január első osztályfőnöki óráján a Boldogságórák 5. témakörével, a Célok, célkitűzések témával foglalkoztunk. Az első félév végének közeledtével ez különösen aktuális volt számunkra.

Téma: Jó cselekedetek

Karácsonyhoz közeledve különösen aktuális a boldogságórák sorában a 4. téma, melynek kapcsán nem az év elején bevezetett kis füzetben, hanem inkább a táblánál, egy közös nagy lapra dolgoztunk.

Az én előzetes „feladatom”, „jó cselekedetem” volt, hogy meglepetésként minden diák számára egy kis oklevelet készítettem egy-egy rá leginkább jellemző idézettel, és ezt kitettem az osztályban. Örömmel fogadták, lelkesen olvasgatták a kis okleveleket, idézeteket, megköszönték a biztató, támogató, figyelmeztető sorokat.

Téma: Kapcsolatok ápolása

A hatodik osztály harmadik boldogságórájának témája a kapcsolatok ápolása volt.

Boldogságóránkat megelőzte egy témahét, ahol szintén a boldogság volt a középpontban. Ennek keretében az iskola összes diákja és tanára különböző érdekes programokon vett részt délutánonként.

Téma: Optimizmus

A 6. osztály második boldogságórájának témája az optimizmus volt.

Elsőként a fogalmat próbáltuk tisztázni: kinek mit is jelent az optimizmus, ehhez kapcsolódóan a pesszimizmus, realizmus. Elgondolkoztunk a fogalmakon, megvitattuk a „reménykedő realista” meghatározást. A beszélgetés során nagyon kevesen vallották magukat optimistának.

Téma: Hála

Az osztály a 10 hónapon át tartó boldogságóra- program előzetes feladatául egy ún. „boldogság-füzet” elkészítését kapta.

Mindenkinek saját hangulata, ízlése szerint kellett kidíszíteni egy füzet első és hátoldalát, a cél, hogy minél vidámabb, színesebb legyen.